CRF250R 2018

Honda CRF250R

Niezrównane przyspieszenie

Elektryzujące osiągi

Przycisk

Rozruch elektryczny

 

z tranzystorowym układem zapłonowym 

Czerwone pole obrotomierza przy

14 400 obr./min

 

Zupełnie nowy silnik DOHC

Pogromca zakrętów

Przewiń

Logo motocykla Honda CRF250R.

Czerwony pocisk

Ta niezwykle szybka maszyna klasy MX2 została całkowicie przeprojektowana i zyskała większą moc w górnym zakresie obrotów, co zapewnia jej czołową pozycję wśród stawki, a jej przemyślana konstrukcja sprawia, że motocykl jest znakomicie wyważony.

Absolutny strzał w dziesiątkę

Pierwszy zakręt jest kluczowy — ten, kto go pierwszy pokona, może wygrać wyścig.

Dzięki całkowicie nowemu silnikowi i podwoziu motocykla CRF250R, opracowanym na podstawie modelu HRC CRF450R i doświadczeń zespołów MX, poczujesz się jak zawodowy kierowca. Poprawiono współczynnik mocy do masy, aby uzyskać jeszcze lepszą sterowność, stabilność i przyczepność. Osiągi można personalizować, wykorzystując do tego celu trzy regulowane mapy — przycisk EMSB (przycisk wyboru trybu pracy silnika) — co pozwala na dostrajanie mocy silnika do własnych potrzeb, stylu jazdy i danego toru. Motocykl ten został opracowany w sposób zapewniający czołową pozycję w każdych warunkach.

Zbliżenie na ramę pomocniczą i obudowę filtra powietrza Hondy CRF250R.
Przednie koło i tarcza hamulcowa Hondy CRF250R.
Zbliżenie na zbiornik paliwa i osłony chłodnicy Hondy CRF250R.
Zbliżenie na silnik i aluminiową ramę Hondy CRF250R.

Czysta energia

Źródłem mocy jest nowy, wysokoprężny i osiągający wysokie obroty silnik.

Największe zmiany zaszły w głowicy DOHC umiejscowionej na kwadratowym bloku silnika. Zmiany umożliwiły uzyskanie większych kanałów zaworów dolotowych i wylotowych, a także większego uniesienia zaworów w celu poprawy przepływu gazów. Maksymalny stopień sprężania wynosi 13.9:1. Ta jednostka napędowa rozwija ogromną moc w zakresie wysokich obrotów bez utraty przyczepności — właśnie tego potrzebujesz do szybkiego wyjścia z bramki.

Regulowane tryby

Możliwe jest dostosowanie motocykla do własnych potrzeb: tryb 1 wykorzystuje standardowe zestawienie map zapłonu i paliwa, zapewniając zrównoważoną moc i moment obrotowy. Tryb 2 ma łagodniejszy charakter i umożliwia łatwe wyczucie przepustnicy, natomiast Tryb 3 jest gwałtowny w swej naturze, zapewniając potężną moc i błyskawiczną reakcję silnika. 

Widok przedstawiający Hondę CRF250R z tyłu.

Smukły, lekki i potężny — takim zapamiętają Cię Twoi rywale.

Widok silnika Hondy CRF250R.

Dzięki nowemu, kompaktowemu, a zarazem potężnemu silnikowi osiągającemu wysokie obroty masz większe szanse na zostanie numerem jeden na motocyklu CRF250R.

Napęd

Konstrukcja obudowy dźwigni sprzęgła została uproszczona i jest teraz lżejsza, a po wewnętrznej stronie znajduje się zmodyfikowany kosz sprzęgła, dzięki czemu możliwe jest pełne wykorzystanie potencjału silnika wysokoprężnego. 5-biegowa skrzynia biegów z krótkimi przełożeniami pierwszego i drugiego biegu, umożliwiającymi błyskawiczne przyspieszanie, została wykonana z nowych, bardzo wytrzymałych materiałów, dzięki czemu jest teraz o 200 g lżejsza od tej montowanej w poprzednim modelu CRF250R.

 

Zbliżenie na dźwignię sprzęgła i przyciski wyboru trybu jazdy Hondy CRF250R.

Tryby jazdy można w łatwy sposób zmieniać, wciskając przycisk na lewym uchwycie.

Kute na gorąco

Lekka, a zarazem wytrzymała rama była udoskonalana przez długie lata rywalizacji.

Honda CRF250R z tyłu, pod kątem.

Zwiększono wysokość siedzenia do 957 mm, a prześwit do 327 mm.

Zawieszenie i sterowanie również zostały zmodernizowane: w pełni regulowany tylny amortyzator Showa jest zamontowany na środku maszyny, optymalizując środek ciężkości. Z przodu zastosowano nowy, w pełni regulowany widelec Showa USD 49 mm ze stalową sprężyną śrubową, który zapewnia płynne i wydajne funkcjonowanie. Takie połączenie zapewnia „fabryczną” klasę zawieszenia o specyfikacji wyścigowej.

Maksymalna przyczepność

W modelu CRF250R zastosowano aluminiową ramę CRF siódmej generacji — taką samą, co w modelu CRF450R — zapewniającą lepszą zwrotność motocykla, stabilność przodu i przyczepność. Część główna została zwężona w celu osiągnięcia idealnej równowagi między sztywnością a elastycznością. W połączeniu z dłuższym wahaczem ułatwia to także przenoszenie siły napędowej na tylne koło i zapewnia wysoki poziom wyczucia motocykla. 

Zbliżenie na tylną ramę pomocniczą Hondy CRF250R.

Tylny stelaż został wykonany z wytłaczanego aluminium i jest teraz o 20% lżejszy od swojego poprzednika, przyczyniając się tym samym do lepszej centralizacji masy.

Zbliżenie na tylne zawieszenie Hondy CRF250R.

Elementy zawieszenia Hondy CRF250R można w pełni dostosowywać do wagi kierowcy oraz preferowanego stylu jazdy w celu poprawy właściwości jezdnych w każdych warunkach.