Castrol Honda World Touring Car Team będzie walczyć o podium w Marrakeszu

dodano: 15.04.2015

Honda w Polsce

 

  • Druga runda FIA WTCC w ten weekend, w dniach 18-19 kwietnia, w Maroku
  • Gabriele Tarquini celuje w miejsce na podium
  • Tiago Monteiro liczy na powtórzenie solidnego wyniku z Argentyny

 

Po marcowym starcie w Argentynie, kierowcy mistrzostw świata samochodów turystycznych udają się do Afryki i wracają w ten weekend do walki podczas drugiej rundy FIA WTCC, która w dniach 18-19 kwietnia odbędzie się na torze Moulay El Hassan w Maroku.

 

Uliczny tor prowadzący przez serce czwartego największego miasta Maroka, otoczonego górskim pasmem Atlasu, prezentuje się spektakularnie, ale kierowcy nie będą mieli czasu na podziwianie słynnego Czerwonego Miasta. Ich uwagę przykują długie proste, ciasne zakręty i szczelnie otaczające tor, betonowe ściany, które podczas jazdy nie pozwalają na najmniejszy nawet błąd. W takich warunkach wyścigi zawsze są nieprzewidywalne, a strategia opiera się na unikaniu potencjalnie bardzo kosztowych błędów.

Honda w PolscePo udanych, trzydniowych testach, które na początku kwietnia odbyły się na portugalskim torze Algarve, kierowcy zespołu Castrol Honda World Touring Car Team, Gabriele Tarquini i Tiago Monteiro, liczą na solidny weekend za kierownicą modelu Honda Civic WTCC.

 

Marrakesz to dość dziwny tor - powiedział Tarquini. - Jest bardzo wymagający, trudny i niebezpieczny z uwagi na ściany i brak poboczy, dlatego nawet najmniejszy błąd może mieć poważne Informacja Prasowa konsekwencje. Niestety, ubiegłorocznego weekendu w Maroku nie wspominam zbyt miło [wypadek podczas treningów wyeliminował Tarquiniego z wyścigów], ale chcę zrobić dalsze postępy i unikać kłopotów.


Kwalifikacje będą bardzo ważne, ponieważ wyprzedzanie bywa tutaj wyjątkowo trudne. Spodziewam się więc jazdy zespołowej, która pomaga uzyskać większe prędkości maksymalne. Wiemy, że wszystko może się wydarzyć, ale podium jest realnym celem .

Honda w PolsceOd powrotu z Argentyny zespół pracował bardzo ciężko, także podczas trzydniowych testów w Portugalii, podczas których dopracowaliśmy ustawienia na ten weekend - przyznał z kolei Monteiro. - Marrakesz to wyjątkowe miejsce. Tor jest niesamowicie wymagający z uwagi na długie proste i tak naprawdę tylko dwa prawdziwe zakręty oraz mnóstwo szybkich łuków. To także wyzwanie dla hamulców, dlatego - jeśli chodzi o strategię - najlepiej podejść do weekendu dość konserwatywnie i z sesji na sesję budować pewność siebie.

 

Trudno jest mówić o wynikach, ponieważ ta runda potrafi być bardzo nieprzewidywalna, a i tor nie jest jednym z tych, na których czujemy się najpewniej. Przez ostatni rok Civic przeszedł jednak sporo zmian i otrzymał wiele poprawek, dlatego powinniśmy być konkurencyjni.

 

 

Klasyfikacja generalna (po dwóch pierwszych wyścigach):

 

Kierowcy:

1

José María LÓPEZ

 

48

2

Sébastien  LOEB

 

43

3

Tiago MONTEIRO

 

28

4

Yvan MULLER

 

22

5

Gabriele TARQUINI

 

22

6

Ma QING HUA

 

16

7

Norbert MICHELISZ

 

14

8

Mehdi BENNANI

 

10

9

Tom CHILTON

 

8

10

Rickard RYDELL

 

3


Producenci:

 

Citroën

 

95

Honda

 

59

LADA

 

1