HondaJet na drodze do uzyskania certyfikatu typu FAA

dodano: 23.11.2015

Honda Aircraft Company zakończyła testy funkcjonowania i niezawodności samolotu

Honda w Polsce18 listopada 2015 r. Honda Aircraft Company ogłosiła, że ukończyła wszystkie testy funkcjonowania i niezawodności F&R (function and reliability) odrzutowca HondaJet i kończy obecnie loty testowe F&R. Niniejsza informacja, wraz z innymi aktualnościami na temat postępów w programie rozwojowym odrzutowca, została podana podczas tegorocznej edycji targów lotniczych NBAA (National Business Aviation Association) organizowanych w Las Vegas w dniach od 17 do 19 listopada.

„Za kilka dni firma Honda Aircraft zakończy testy prowadzone z Federalną Administracją Lotnictwa FAA (Federal Aviation Administration), co otworzy odrzutowcowi HondaJet drogę do uzyskania certyfikatu i pozwoli rozpocząć jego użytkowanie", powiedział Michimasa Fujino, prezes i dyrektor generalny Honda Aircraft Company. „Szacujemy, że już wkrótce ten najbardziej zaawansowany na świecie lekki odrzutowiec uzyska certyfikat typu FAA."

Testy funkcjonowania i niezawodności są symulacją typowych sytuacji związanych z wykonywaniem regularnych lotów przez nowy odrzutowiec. Testy obejmują starty, lądowania, działanie pokładowych systemów, sytuacje awaryjne, podchodzenie do lądowania oraz loty w gorących, zimnych i wilgotnych środowiskach. Wszystko to pozwala sprawdzić czy samolot - wraz ze wszystkimi komponentami i całym wyposażeniem - jest niezawodny i czy działa poprawnie. W ramach testów F&R odrzutowiec HondaJet wykonał loty do 54 lotnisk znajdujących się w 31 stanach w USA.

 

W październiku tego roku Honda Aircraft zakończyła wszystkie testy certyfikacyjne typu Part 23. Program testów obejmował ponad 3000 godzin lotu, przy czym były one prowadzone w ponad 70 miejscach w Stanach Zjednoczonych.

 

Światowe tournee samolotu HondaJet przykładem dojrzałości odrzutowca

W tym roku HondaJet z powodzeniem zakończyła światowe tournee, podczas którego samolot został po raz pierwszy pokazany w Japonii, Europie i Ameryce Południowej. Podczas tournee połączonego z prezentacją odrzutowca w Stanach Zjednoczonych, HondaJet potwierdziła swoją dojrzałość, niezawodność i gotowość do wejścia do eksploatacji. Odrzutowiec odbył łącznie ponad 300 godzin lotu w Ameryce Północnej, Japonii, Europie i Ameryce Południowej.

Centrum szkoleniowe Honda Aircraft Training Center już działa

 

Honda w PolsceOd czasu otwarcia pod koniec 2014 roku, centrum szkoleniowe Honda Aircraft Training Center w Greensboro przygotowuje się do rozpoczęcia szkoleń pilotów i techników poprzez zwiększenie liczby pracowników, rozwinięcie infrastruktury i dopracowanie programów szkoleń.

 

Honda Aircraft połączyła siły z FlightSafety International – wiodącą na świecie organizacją zajmującą się szkoleniami lotniczymi –- w celu opracowania programu, który uwzględni najnowsze rozwiązania techniczne. Będą to systemy z rozbudowaną grafiką oraz szkolenia typu ODF (operational day flow), które umożliwią pilotom płynne przejście od zajęć teoretycznych do praktyki w kokpicie samolotu.

 

Symulator lotu HondaJet uzyskał od organizacji FAA certyfikat poziomu C. Po uzyskaniu przez samolot HondaJet certyfikatu typu FAA, symulator otrzyma certyfikat poziomu D i będzie gotowy do prowadzenia szkoleń.

 

„Firma Honda Aircraft nie tylko wprowadza na rynek produkt nowej jakości, ale również wyższy standard obsługi dla właścicieli samolotów,” powiedział Fujino. „Wraz z siecią dilerów HondaJet, stworzyliśmy odpowiednią infrastrukturę, dzięki której spełnimy nasze obietnice i jesteśmy gotowi do rozpoczęcia działalności.”

HondaJet

HondaJet jest najbardziej zaawansowanym technicznie lekkim odrzutowcem dyspozycyjnym o najlepszych w tej klasie samolotów osiągach, komforcie, jakości i sprawności. HondaJet lata szybciej, wyżej, ciszej i bardziej ekonomicznie od swoich konkurentów. HondaJet wnosi wiele innowacji technicznych i rozwiązań nietypowych dla konstrukcji współczesnych samolotów, w tym umieszczenie silników nad skrzydłami, co pozwala radykalnie poprawić osiągi i zmniejszyć zużycie paliwa dzięki obniżeniu oporów powietrza. Taka koncepcja konstrukcji płatowca prowadzi do obniżenia poziomu hałasu w kabinie, a także hałasu docierającego na ziemię w czasie lotu, umożliwia też powiększenie kabiny, zwiększenie pojemności ładunkowej oraz wygospodarowanie przestrzeni na pełnowymiarową toaletę w tylnej części kadłuba. Samolot HondaJet napędzany jest przez dwa bardzo oszczędne silniki turboodrzutowe GE Honda HF120 i został wyposażony w najbardziej zaawansowany system awioniki z ekranami dotykowymi, jaki jest dostępny dla lekkich turboodrzutowych samolotów dyspozycyjnych. Jest to nowej generacji system Garmin® G3000. HondaJet jest pierwszym komercyjnym samolotem zbudowanym przez Hondę i jak na Hondę przystało, oferuje najwyższy poziom osiągów, ekonomii i wartości w relacji do ceny.

 

 

O firmie Honda Aircraft Company

Honda Aircraft Company jest spółką w całości należącą do American Honda Motor Company, Inc. Firma została założona w 2006 roku i ma swoją siedzibę w Karolinie Północnej – miejscu narodzin lotnictwa. Duch zawsze szukającego nowych wyzwań założyciela firmy Honda Motor i pasjonata lotnictwa, Soichiro Hondy, jest wciąż obecny w Honda Aircraft, gdzie spełnia się jego niezrealizowane za życia marzenie o wprowadzeniu marki Honda do branży lotniczej.